Saturday, July 25, 2020

Saira Chandio MMC 47 Translation Format wrong

Practical work carried under supervision of Sir Sohail Sangi

Department of Media and Communication studies University of Sindh, Jamshoro 


ماس ڪميونيڪيشن ڇا آھي؟

1ھڪ سينڊر جيڪو ويھه صدي کان ماڻھن تائين پيغام پھچائي رھيو آھي. جنھن ۾ اخبارون، ريڊيو، ٽيليوزن،
 ۽ مئگزينس ھنن سڀنن شيئن ۾ ايتري قابليت آھي. جو ڄاڻ يا معلومات کي ماڻھن تائين پھچائي سگھن ٿا.
= اليڪٽرونڪ ۽ پرنٽ ميڊيا 
ريڊيو، ٽيليوزن، موشن پيڪچر ۽ ساونڊ ريڪوڊنگ، آن لائن جرنليزم اھي سڀ اليڪٽرانڪ ميڊيا سان تعلق رکن ٿا.
نيوز پيپر، اھم پرنٽ، ميڊيا آھن.
= ماس ميڊيا 
ماس ميڊيا استعمال ٿيندو آھي. ڊونيٽ ڪرڻ لاء ھڪ ترتيب ۾ جيڪا ميڊيا مختصر۽ ڊزائين ڪري وڏي پيماني تي
 ماڻھن تائين پھچائي ٿو.
= ماس ڪميونيڪيشن 
ماس ڪميونيڪيشن ڪميونيڪيشن جو حصو آھي. جيڪو تمام وڏي مشيني اوزارن جي ذريعي پکھڙيل آھي. 
مثال طور ٽي وي جي صورت ۾. ٽي وي اسٽيشن ھڪ انتظامي ذريعو آھي ان جا ٽرانسميٽر جيڪي سگنلز کي کڻن ٿا. اھي مڪينيڪل اوزار آھن . اھي ماڻھون جيڪي ٽي وي، ڏسندا آھن انن کي اوڊيئنس چئبو آھي .

ماس ڪميونيڪشن ۾ پروفيشنل ڪميونيڪيشن ھڪ ذريعو ھوندو آھي اھو ذريعو ھڪ اليڪٽرانڪ رپورٽر يا 
ڪا تنظيم به ٿي سگھي ٿي .جنھن جو ٻاھري اعوام سان ڪو تعلق نه آھي . اھي ذريعو نه ھوجن ته عوام تائين پيغام 
نه پنھنچي سگھندو. ماس ڪميونيڪيشن ۾ پيغام عام طور تي اعوام جي آواز جي لاء ضروري آھي. پوء چاھي اھو 
ھڪ ننڊو گروپ ھجي يا وري ڪا ارگنائزيشن ھجي انن لاء ميسيج ضروري آھي .   
ماس ڪميونيڪيشن اعوام جي آواز کي پري تائين پھچائي ٿو پوئي اھوڪو ننڊو گروپ ھوجي يا ڪا ارگنائزيشن
 ۽ ان جو پيغام ھڪ ماڻھون کان ٻئي تائين پھچائڻ ماس ڪميونيڪيشن جو ڪم آھي .

   ماس ڪميونيڪيشن جي معاملي ۾ پيغام ھزارن يه لکن  ماڻھن جي
تعداد ۾ پيش ڪرڻ لازمي آھي. اھو ممڪن ناھي ته ان کي ڪنھن گروپ جي مطابق ڪيو وڃي . زياده سمجھڻ 
جي قابل ڪري يه التجاه جي ڪري
ڇو ته ماس ڪميونيڪيشن جا ناظرين گھڻا ۽ مختلف ھوندا آھن. جنھن ذريعي سان پيغام ويندو آھي ان ۾ مشين جا
 اوزار شامل ھوندا آھن. ڪنھن اخبار ، رسالي يه پرنٽنگ پريس جي صورت ۾ استعمال ڪيا ويندا آھن.
ماس ڪميونيڪيشن ۾ فلم، ڪيمره، مووي پروجيڪٽر يه ويڊيو ھلائڻ واري ڪيسيٽ ضروري ھوندي آھي . 
ڇو ته اھي مڪينيڪل اوزار به دماغي صلاحيتن لاء استعمال ڪيا ويندا آھن. مثال طور: ڏسڻ ۽ ٻڌڻ لاء.
ماس ڪميونيڪيشن کي حاصل ڪرڻ وارا يه ٻڌڻ وارا مختلف گروپ گھڻي ايراضي ۾ ڦھليل ھوندا آھن،
اھي ماڻھو آپسي ڳالھ ٻول، ھڪ ننڍي گروپ يه آرگنائيزيشن کان زياده ماس ڪميونيڪيشن کان ملڻ واري پيغام
 جي باري ۾ انتخابي ٿي سگھن ٿا .  

  توھان ھر دفعي ننڍي گروپ کي منتخب نٿا ڪري سگھون جنھن سان توھان ڪم پيا ڪيو پر ھڪ ٽي وي 
ڏسڻ واري جي طور تي توھان چينل چينج ڪري سگھو ٿا. ٽي وي بند ڪري سگھو ٿا يه ڪنھن ٻي خبري 
رسالي جي حمايت ڪري سگھو ٿا. ٻي طرف ناظرين وٺ جلدي جواب ڏيڻ جو ڪو به موقعو ناھي ھوندو 
عوام سان گالھ ٻول ڪرڻ جي صورت ۾ ناظرين جلد جواب ڏئي سگھن ٿا پوء ڏسجڻ جي صورت ۾ به سوال 
پوڇڻ جي صورت ۾ ۽ اھڙن ٻين طريقن سان ماس ڪميونيڪيشن جي ميسج ۾ انھن کي اھڙو اختيار ڏيڻ جو 
ڪو به موقعو ناھي .
 ماس ڪميونيڪيشن جي ڦيلاؤ سان خاص ڪري ٽي وي جي اثرات تي ھڪ وڏي تحقيق ذورو فڪر ڪيو ويو آھي .
ٽي وي جي تاثير آمريڪه  جي معاشري تي پئي آھي . ٽي وي پروگرام تفريع فراھم ڪندا آھن . پر اھي اخلاق تي 
به اثر ڪن ٿا . انن جو اخلاقي اثر فيملي رويي  تي به ٿئي ٿو. ٽي وي فيملي ۾ باھمي جو نقطو ٿئي ٿو ۽ فيملي جا
 رڪن پاڻ ۾ نه ٿا ڳالھن ۽ ٻارن لائي اھو چيو وڃي ٿو ته جيڪو وقت ٽي وي ڏسڻ لاء وٺن ٿا اھو وقت پڙھائي کي
 ڏيڻ گھرجي ۽ جيڪي ٻار وڌيڪ ٽي وي ڏسن ٿا اھي پنھنجو پڙھڻ وارو ھنر بھتر نه ٿا ڪري سگھن . 
اھي پڙھي نه ٿا سگھن ۽ اھا ڳالھ انن تي اثر ڪري ٿي اسڪول ۾ ڪئين ڪندا .
 ماس ڪميونيڪيشن جا اھم تھذيبي اثرات به آھن انھن مان ھڪ رطبي جي عطا شدگي آھي . اگر ھڪ ماڻھو ٽي وي يا اخبار ۾ ايندو آھي . ته اھو اھم سمجھيو وندو آھي. 
ايجنڊا جنھن ۾ ڪانفرنس يا ڪو به پروگرام ايجنڊا جي ترتيب ۾ ٿيندو آھي . ٽيليوزن، نيوز پروگرام اخبارو ۽ رسالن ۾ ڪيتري  معلومات ٿئي ٿي اھو ھي طئي ڪندا آھن . ته ڪھڙي نيوز ڏسندڙن تي اٽر ڪري ٿي ۽ ڪھڙي نيوز اخبار ۾ ھجي ۽ ڪھڙي نه ھجي . 
اھو به وڏيون تنظيمون طئي ڪنديو آھن. جڏھن ٽي وي پھريون دفعو مشھور ٿي ته چيو ويو ھو ته ھي ڏسندڙن جي 
رويئ تي وڏو ٿيندو ۽ اھو اثر ٽي وي جي ٻين پروگرامن جي ڪري تبديل به ٿي سگھي ٿو . 

ماس ڪميونيڪيشن جو ڏسندڙن تي وڏو اثر آھي ۽ ان اثر کي سمجھڻ ضروري به آھي .
    
1 Diverse: ھڪٻئي کان تمام مختلف
2 dispersed:وڏي ايراضي تي ڦھليل
3 transmitters:اھڙو اوزار جيڪو ريڊيو يا ٽي وي جا سنگنل ڏئي,آواز نشر ڪندڙ
4 interpersonal: ٻين ماڻھن جي وچ ۾
5 disadvantage:اھڙو عمل جنھن تحت ڪاميابي مشڪل  ٿئي,نقصان
6 printing press:اھڙي مشين جنھن ذريعي وڏي مقدار ۾ ڪتاب,اخبارون وغيرا پرنٽ ڪري سگھجن
7 Movie projector: اھڙي مشين جيڪا اسڪرين تي وڊيو ڏيکاري
8 video cossette player: اھڙي مشين جيڪا ٽيليوزن ۾ اسڪرين تي پٽي ڏيکاري
9 sensory: حواسن سان واسطو رکندڙ(نظر سان مڌندڙ,ذائقو,خوشبو,۽ چھڻ
10 selective: چونڊڻ بابت خبردار ھجڻ , ڪيترين ئي شين مان ڪجھ شيون چونڊڻ
11 subscribe: پيسا ڏئي نيوز اخبار يا مئگزين روزانو وٺڻ
12 feedback: ڪنھن جي باري ۾ ٻڌائڻ تـ ڪيترو سمجھڻ جوڳو آھي يا مزيدار آھي
13 speculation :ڪنھن لاء سوچ رکڻ يا ان جي باري ۾ گمان رکڻ تـ مستقبل ۾ ڇا ٿيڻو آھي
14 interaction : ھڪٻئي کي گڏ کڻي انھن ۾ لاڳاپو قائم ڪرڻ
15 status conferral :ڪنھن شي يا شخص کي رتبو ڏيڻ
16 agenda setting:اھو فيصلو ڪرڻ تـ ڇا سوچيو وڃي  ۽ ڳالھايو وڃي
17 gate keeping :اھو فيصلو ڪرڻ تـ ڪھڙي خبر نشر ٿي آھي
18 barriers : اھڙيون شيون جيڪي روڪين (ڪجھ ٿيڻ کان)
19 exposure: ڪنھن جي باري ۾ ڏسڻ يا ٻڌڻ 
20 perception : سمجھڻ
21 retention :يادگيري
 ماس ڪميونيڪيشن ڪڏھن بـ ماڻھن جي معرفت کانسواء نٿي ٿئي ۽ ماڻھن جي معرفت مشين جي اوزار کان پيغام 
پھچائڻ ۾ وڌيڪ آھي. ريڊيو , ٽيليوزن, موشن پڪچر , آواز رڪارڊ ڪرڻ ۽ اخبار نويسي برقيات جا ذريعا آھن اھي مرڪب جي ڪارگردگي جي بناوت آھن. 
اوزار ۽ ماڻھن جي ذريعي چپائي ۽ ان مان ٺھندڙ ڪتاب,اخبارون ۽ رسالا ٺھن ٿا. آواز نشر ڪندڙ ٽيليوزن پروگرام 
۾ عڪس جھٽيندڙ اوزار , فلمون ڀرڻ,  رڪارڊنگ تيار ڪرڻ ۽ گانا ٺاھڻ 
ٽي خاصيتون ھڪ مرڪب جو فن 2 رفتار 3 وڌاء آمدرفت کي تبديل ڪن ٿا 
 
1 complex technology مرڪب جو فن 
ميڊيا تمام منجھيل ھارڊويئر ڪري ٿي جئين آواز نشر ڪندڙ اوزار ,اخبارون پرنٽ ڪندڙ ,ننڊرا آواز ڏيندڙ ۽ 
تصويرن جو ھلڻ ٻڌڻ وارن جي خدمت ۾ پيش ڪجي ٿي. ڪانگلوميريٽ ڪميونيڪٽرس واقي ۾ ٻڌڻ وارن تي 
اثر ڪري ٿي ڇاڪاڻ تـه ان کانسواء فائدو  حاصل ڪرڻ تمام ڏکيو آھي 
  
2 velocity رفتار 
رفتار ھڪ اھڙي تيزي جيڪا آمدرفت ڪرائي ٿي جيتوڻيڪ ڪجھ ميڊيا ٻين کان آھستي آھن 

3 Amplitude وڌاء 
ماس ڪميونيڪشن ھڪ شاھي طريقو ڀيٽيو ويو آھن . انٽت پريسنل يا گروپ جي ڪميونيڪشن ۾ اھو اوزار 
بـه تمام وڏي فن لاء ضروري ٺاھڻ ,ورھائڻ ۽ ماڻھن جي ڪميونيڪيشن کي ظاھر ڪرڻ. ڪو به  ملازم پڪو
 نـه آھي ماس ڪميونيڪيشن وڏو ڪاروبار آھي.

Ur format has problem.

Half of ur translation is not readable.

U may see it  

Saira chandio

Roll No: MMC/2k20/47

Class: M.A previous Medium: sindhi words in original 1230 words in translation1251

Topic: what is Mass communication

 

What is Mass Communication

ماس ڪميونيڪيشن ڇاآھي؟

 

اليڪٽرونڪ ۽ پرنٽ ميڊيا=

ريڊيو، ٽيليوزن، موشن پيڪچر ۽ ساونڊ ريڪوڊنگ، آن لائن جرنليزم اھي سڀ اليڪٽرانڪ ميڊيا سان تعلق رکن ٿا.

نيوز پيپر، اھم پرنٽ، ميڊيا آھن.

ماس ميڊيا=

ماس ميڊيا استعمالٿيندو آھي. ڊونيٽ ڪرڻ لاء ھڪ ترتيب ۾ جيڪا ميڊيا مختصر۽ڊزائين ڪري وڏي پيماني تي ماڻھن تائين پھچائي ٿو.

ماس ڪميونيڪيشن=

ماس ڪميونيڪيشن ڪميونيڪيشن جو حصو آھي. جيڪو تمام وڏي مشيني اوزارن جي ذريعي پکھڙيل آھي. مثال طورٽي ويجي صورت ۾. ٽي وي اسٽيشن ھڪ انتظامي ذريعو آھي ان جا ٽرانسميٽر جيڪي سگنلز کي کڻن ٿا. اھيمڪينيڪل اوزار آھن . اھي ماڻھون جيڪي ٽي وي، ڏسندا آھن انن کي اوڊيئنس چئبو آھي .

 

ماس ڪميونيڪشن ۾ پروفيشنل ڪميونيڪيشن ھڪ ذريعو ھوندو آھي اھو ذريعو ھڪ اليڪٽرانڪرپورٽر يا ڪا تنظيم به ٿي سگھي ٿي .جنھن جو ٻاھري اعوام سان ڪو تعلق نه آھي. اھي ذريعو نه ھوجن ته عوام تائين پيغام نه پنھنچي سگھندو.ماس ڪميونيڪيشن ۾ پيغام عام طور تي اعوام جي آواز جي لاء ضروري آھي.پوء چاھياھو ھڪ ننڊو گروپ ھجي يا وري ڪا ارگنائزيشن ھجي انن لاء ميسيج ضروري آھي.

ماس ڪميونيڪيشن اعوام جي آواز کي پري تائين پھچائي ٿو پوئي اھوڪو ننڊو گروپ ھوجي يا ڪا ارگنائزيشن۽ ان جوپيغامھڪ ماڻھون کان ٻئي تائين پھچائڻ ماس ڪميونيڪيشن جو ڪم آھي .

from here composing format has changed 

ماسڪميونيڪيشنجيمعاملي۾

تعداد۾پيشڪرڻلازميآھياھوممڪنناھيتهانکيڪنھنگروپجيمطا

ڇوتهماسڪميونيڪيشنجاناظرينگھڻا۽جنھنذريعيسانپيغامويندوآھيان۾ڪنھناخبار،.

ماسڪميونيڪيشن۾فلم،ڪيمره،مثالطورڏسڻ۽ٻڌڻلاء.

ماسڪميونيڪيشنکيحاصلڪرڻوارايهٻڌ

 

توھانھردفعيننڍيگروپکيمنتخبنٿاڪ

ماسڪميونيڪيشنجيڦيلاؤسانخاصڪريٽ

ٽيويجيتاثيرآمريڪهجيمعاشريتيپئي

ماسڪميونيڪيشنجااھمتھذيبياثراتب

ايجنڊا جنھن ۾ ڪانفرنس يا ڪو به پروگرام ايجنڊا جي ترتيب ۾ ٿيندو آھي . ٽيليوزن، نيوز پروگرام اخبارو ۽ رسالن ۾ ڪيتري  معلومات ٿئي ٿي اھو ھي طئي ڪندا آھن ته ڪھڙي نيوز ڏسندڙن تي اٽر ڪري ٿي ۽ ڪھڙي نيوز اخبار ۾ ھجي ۽ ڪھڙي نه ھجي اھو به وڏيون تنظيمون طئي ڪنديو آھن. جڏھن ٽي وي پھريون دفعو مشھور ٿي ته چيو ويو ھو ته ھي ڏسندڙن جي رويئ تي وڏوٿيندو ۽ اھو اثر ٽي وي جي ٻين پروگرامن جي ڪري تبديل به ٿي سگھي ٿو .

 

ماس ڪميونيڪيشن جو ڏسندڙن تي وڏو اثر آھي ۽ ان اثر کي سمجھڻ ضروري به آھي .

 

ھڪٻئيکانتماممختلف

وڏيايراضيتيڦھليل

اھڙواوزارجيڪوريڊي

4ٻينماڻھنجيوچ ۾

اھڙوعملجنھنتحتڪام

اھڙيمشينجنھنذريعيوڏيمقدا

اھڙيمشينجيڪااسڪرينتيوڊيوڏيکاري

اھڙيمشينجيڪاٽيليوزن ۾ اسڪرينتيپٽيڏيکاري

حواسنسانواسطورکندڙ(

10 چونڊڻبابتخبردارھجڻ , ڪيترينئيشينمانڪجھشيونچونڊڻ

11 پيساڏئينيوزاخباريامئگزينروزانو

12 ڪنھنجيباري ۾ ٻڌائڻتـڪيتروسمجھڻجوڳوآھييامزيد

13 ڪنھنلاءسوچرکڻياانجيباري ۾ گمانرکڻتـمستقبل ۾ ڇاٿيڻوآھي

14 ھڪٻئيکيگڏکڻيانھن ۾ لاڳاپوقائمڪرڻ

15 ڪنھنشيياشخصکيرتبوڏيڻ

16 اھوفيصلوڪرڻتـڇاس

17 اھوفيصلوڪرڻتـڪھڙيخبرنشرٿيآھي

18 اھڙيونشيونجيڪيروڪين (ڪجھٿيڻکان)

19 ڪنھنجيباري ۾ ڏسڻياٻڌڻ

20 سمجھڻ

21 يادگيري

ماسڪميونيڪيشنڪڏھنبـماڻھنجيمعرف , ٽيليوزنموشنپڪچر , آوازرڪارڊڪرڻ۽.

اوزار۽ماڻھنجيذريعيچپائي۽,اخبارون۽آوازنشرڪندڙٽيليوزنپروگرام۾ , فلمونڀرڻرڪارڊنگتيارڪرڻ۽گاناٺاھڻ

ٽيخاصيتونھڪمرڪبجوفن 2 رفتار 3 وڌاءآمدرفتکيتبديلڪنٿا

1 complex technology مرڪبجوفن

ميڊياتماممنجھيلھارڊويئرڪريٿيجئ ,اخبارونپرنٽڪندڙ ,ننڊراآوازڏيندڙ۽ڪانگلوميريٽڪميونيڪٽرسواقي۾

 

2 velocity رفتار

رفتارھڪاھڙيتيزيجيڪاآمدرفتڪرائي

 

3 Amplitude وڌاء

ماسڪميونيڪشنھڪشاھيطريقوڀيٽيووي ,ورھائڻ۽ڪو بهملازمپڪونـآھيماسڪميونيڪيشنوڏ

No comments:

Post a Comment