Thursday, July 30, 2020

Bilal Mustafa Bughio MMC 16 Translation

نالو: بلال مُصطفيٰ ٻگهيو _  بيچ: MMC/2K20   رول نمبر: 16_سورنهن

موضوع: ميڊيا ڪوريج جون خاصيتون   ميڊيم: سنڌي

انگريزي لفظن جو تعداد: 1564                سنڌي ترجمي ۾ لفظن جو تعداد: 1887

 

ميڊيا ڪوريج جون خاصيتون

 

قابل خبرڪهاڻيون

 

غير معياريخبر

 

هڪ صحافي لاءِ مثالي ڪهاڻي اها آهي جيڪا ڏسندڙن، ٻڌندڙن ۽ پڙهندڙن کي متوجهه ڪري. جئين اڳئين حصي ۾چئلينجزتي نوٽ ڪيو ويو آهي، قابل ذڪر ڪهاڻيون شايد اهي ئي هونديون آهن جيڪي سامعين کي گرفت ۾ آڻينديون آهن. اڪثر ڪري اهي خراب خبرون/ڪهاڻيون آهن.جيڪي جھٽڪي، وحشت، بغاوت، خوف، ڪاوڙ، اداس، يا ڪنهن قسم جي جذباتي ردعمل جو سبب بڻجن ٿيون. ان ۾ پڌرا خاص طور تي معزز، مشهور يا طاقتور ماڻهو”، بي انصافي يا منافقت جو مظاهرو، افسوسناڪ يا اڻڄاتل بيماري، تڪرار ۽ موت شامل آهن.

عوام کي خراب خبرن سان پيار ڪرڻو آهي. نتيجي طور، منفي ڪهاڻيون عام طور تي صحت مند ڪهاڻي جي واڌو ڪهاڻين کان وڌيڪ اهم هونديون آهن، جيستائين مثبت ڪهاڻي ڊرامائي يا حقيقت ۾ غير معمولي نه هجي.

بهرحال، ميڊيا جي ڪوريج ۾  منفي  شيون هميشه خراب  ناهن هونديون. ڪڏهن ڪڏهن منفي ڪهاڻيون اهم مسئلن کي اجاگر ڪرڻ لاءِ ڪم آنديون وينديون  آهن. جيڪي مادي استعمال/فحش  مسئلي جي روڪٿام سان واسطو رکن ٿيون.

 

منشيات واري منفي ڪهاڻين جو مثال کڻو ۽ ان کي وڌيڪ مؤثر طريقي سان استعمال ڪري سگهجي ٿو ته انهن کي ڪئين سهي معنيٰ ۽ غلط طريقي سان لاڳو ڪيو وڃي ٿو ۽ ان سان ئي عوام تائين بهتر پيغام وڃي ٿو.

مثال طور:

ٽرانزٽ گاڏين جي ڊرائيورن جي نشي جي ڀرمار ۽ گهڻي تعداد ۾ واپرائڻ جو هڪ پورو سلسلو آهي. انهن ماڻهن جا انٽرويو  به شامل آهن. جيڪي چون ٿا ته هنن جواني ۾ شراب، تماڪ ۽ ٻين منشيات جو استعمال شروع ڪيو. اهو ان  پروگرام لاءِرنڊڪبڻجي سگهي ٿو جيڪو نوجوانن لاءِ ان جي پروگرامن جي ڪوريج حاصل ڪرڻ لاءِ روڪٿام ڪورس پيش ڪري ٿو.

ميڊيا مختلف ڪهاڻين تائين رسائي ڪئين حاصل ڪري ٿي:

اهو ڄاڻڻ ضروري آهي، جيتوڻيڪ، هڪ ڪهاڻي جيڪا هڪ وچ ۾ قابل خبر هجي شايد ٻئي ڪم ۾ نه هجي.

ٽيليويزن پنهنجي قابليت تي زور ڏئي ٿو ته ڏسندڙن لاءِ خبرن جي جلدي ۽ مختصر انداز سان ظاهر ٿو وڃي. اخبارون پنهنجي صلاحيت تي زور ڏين ٿيون ته ڪهاڻي جي گهرائي حاصل ڪرڻ لاءِ جيڪي پڙهي ۽ وري پڙهي سگهيون وڃن.

مثال:

ü     باھ، قتل ۽ نشريات جي ڀڃڪڙي، ڇاڪاڻ ته اهي انتهائي بصري هوندا آهن، اڪثر ٽيليويزن لاءِ وڌيڪاهمڪهاڻيون سان ٽڪرائيندا آهن.

ü     آسان آوازن واري سڃاڻپ رکندڙ شخصيتن جو نشانو ريڊيو لاءِ هوندو آهي، جيئن ته ڪهاڻيون آهن جيڪي منفرد آوازن جي موقعن مان فائدو وٺي سگهن ٿيون.

ü     نقشي، گراف، يا مثال ۾ وڏي تفصيل سان ڏيکاري سگهجي ٿو روزانو اخبارن لاءِ مثالي  آهي.

ü     عظيم رنگ جي فوٽوگرافي هڪ ڪهاڻي سان گڏ نسبتا ڊگهي زندگي گذارڻ واري رسالي کي ترجيح ڏني آهي.

وڌيڪسٺينخبرن جي حاصل ڪرڻ لاءِ ميڊيا کي سمجهڻ

مادي استعمال/غلط استعمال جي مسئلي جي روڪٿام کان وٺي هڪ مشڪل صورتحال جو مثبت رد عمل آهي، چيلينج کي منهن ڏيڻ جو ڪيترن ئي شين جي استعمال/غلط استعمال جي مسئلي جي روڪٿام عملدارن کي آهي ته ڪيئن ماس ميڊيا جي روڪ بابت مثبت ڪهاڻين ۾ انهن سڀني منفي خيالن تي مادو استعمال/غلط استعمال جي طور تي توازن کي برقرار رکڻ.

اخبار جو حوالو ڏيو. ٽرينر کي صبح جي اخبار جيخوشخبريڪهاڻين جي خاص مثالن لاءِ شرڪت ڪندڙن جي حوالي ڪرڻ گهرجي.

(معياري خبر (شفافيت ڏيکاريو

v    ڪيتريون ئيمعياريخبرن جون ڪهاڻيون جيڪي ماس ميڊيا سان ڍڪيل آهن هيٺين عام قسمن ۾ اچن ٿيون:

v    انفرادي يا گروهي ڪارناما جيڪي شاندار ۽ غير معمولي کان ٻاهر هجن.

v    ڪا شيءَ جيڪا خراب خبر جي طور تي شروع ٿي، پر هن خوشگوار انتشار پيدا ڪئي هجي.

v    هڪ مثبت ڪهاڻي جيڪا منفي ڪهاڻين جي وڌندڙ توازن کي متوازن رکڻ جي لاءِ نقاد بڻجي ڪم ڪندي آهي.

v    هڪ معمولي ڪهاڻي جيڪا ڌار ڌار يا ڪنهن غير معمولي طريقي سان ٻڌائي سگهجي ٿي.

 

انهن ڪهاڻين جا پنهنجي معاشري منجھ مثال ڳوليو.

بچاءَ جا ماهر هميشه انهن ڪهاڻين جي تلاش ۾ هئڻ گهرجن جيڪي انهيءَ درجي ۾ شامل آهن. ايڊيٽرن، رپورٽرن ۽ ڪالم نويسن جا قصا ڄاڻڻ ضروري سمجھندا آھن جن کي توھان جي تنظيم يا اتحاد ۽ ميڊيا جي ضرورتن کي پورو ڪندي ھڪڙي پيڪيج ڪرڻ مادي استعمال/غلط استعمال جي مسئلي جي روڪٿام واري داستانن ۾ اھم قدم آھي.

اهو ضروري آهي، البته ميڊيا تنظيمن ڏانهن متوازن هئڻ. توڙي جو هڪ ريڊيو اسٽيشن يا اخبار مستقل طور تي ڪوريج فراهم ڪري ٿي. جيڪا توهان جي تنظيم يا اتحاد ۽ ان جي مسئلن جي وڌيڪ مددگار آهي، توهان کي هڪ ميڊيا اداري کي ٻئي جي مٿان احسان ظاهر نه ڪرڻ گهرجي يا ويڇا پيدا نه ڪرڻ گهرجن. توهان کي ڪنهن به ميڊيا کي وڌيڪ پسند نه ڪرڻ گهرجي، جيئن ٽيليويزن عملدارن لاءِ نيوز ڪانفرنس جي شروعات کي دير ڪرڻ ۾ جڏهن پرنٽ ۽ ريڊيو ميڊيا اڳ ۾ ئي موجود آهي.

خبرون بمقابله فيچر

عام ميڊيا ۾ ڇپيل ڪهاڻيون پرنٽ ۽ ايڊيٽوريل عام طور تي يا ته خبرون يا فيچر جون خاصيتون هونديون آهن.

خبرن ۽ ڪهاڻين جي حقيقتن کي تڪڙو ۽ صحيح گڏ ڪرڻ جي ضرورت هوندي آهي جيڪي پنهنجو پاڻ تي زور ڀرينديون آهن جڏهن ته فيچر ڪهاڻيون انهي طريقي سان پيڪنگ جي ڄاڻ ۾ تخليقيت جي ضرورت هوندي آهي جيڪا انهيءَ کي دلچسپ بڻائي ٿي، جيتوڻيڪ عام طور تي اهو قابل  خبر نٿو لڳي. ساڳي ئي ڪهاڻي واري سال يا وقت تي ميڊيا لاءِ ممڪن حد تائين قومي لاڳاپن جي بنياد تي هڪ خبر ۽ فيچر هوندي.

ڪوريج کي وڌائڻ لاءِ خبر ۽ خاصيتن جي فرق کي سمجهڻ ضروري آهي.

خبرون:

·        5 ڊبليو (W) ڪير، ڇا، ڪٿي، ڪڏهن ۽ ڇو.

·        ڇا ٿي رهيو آهي يا ڇا ٿي ويو آهي.

·        گروهه يا سماج تي وڏو اثر.

·        عام طور تي تنگ آخري تاريخ تي لکيو ويندو آهي.

·        سختاڪثر خبرن ۾ صفت طور استعمال ٿيندو آهي. خبرون ڪهاڻين جي شروعات سان بنيادي حقيقتن سان بيان ڪيون وينديون آهن ته جيئن ڪهاڻي جي اختتام کي جيڪڏهن ضروري هجي ته ڪٽ ڪري سگهجي ٿو، جڳھ (ڇپائي) يا وقت جي ترتيب جي بنياد تي (ايڊيٽوريل). اهوالورٽ پريمطور سڃاتو وڃي ٿو.

 

فيچرس:

§        تاثرن سان گڏوگڏ حقيقتون

§         خبرن جي پويان ڇا آهي

§         دلچسپ شيون جيڪي هن مهل تائين نه آهن

§        برادري يا معاشري تي وڏا اثر

§         عام طور تي آخري حد تائين وڌيڪ لچڪدار آهن

§        نرماڪثر خاصيتن جي صفت طور استعمال ٿيندو آھي.

 

فيچرس اڳوڻي وقت يا مقرر ٿيل جڳھ يا وقت ۾ هلنديون آھن. ان ڪري انهن کي وڌيڪ تخليقي طريقي سان هٿ ڪري سگهجي ٿو، مثال طور، هڪ فيچرز جو سڀ کان اهم حصو شروعات جي بدران آخر ۾ ئي ٿي سگهي ٿو.

خلائي گهرجين جي ڪري، فيچرس هلنديون آهن ڪٿي ۽ ڪڏهن وقت ۽ جڳهه پريم ۾ نه آهي، مثال طور، ابتدائي ٽيليويزن نيوز پروگرامن تي يا اخبارن جي پوئين حصي ۾.

 

فيچرس توھان کي ٻڌائين ٿيون ته اهي شيون دلچسپ آھن پر جيڪيخبرجي درجي بندي ۾ شامل نه ھجن. ڪڏهن ميڊيا جا ادارا لڪائي ڇڏيندا آهن ۽ خبر هلائيندا آهن جيڪي خبر جون خاصيتون سڏجن ٿيون. هي خاصيتون ڪهاڻيون آهن جيڪي عام طور تيميخخبرن جي ڀڃڪڙي لاءِ آهن پر سامعين کي ويجهي ڏسڻ لاءِ سرخين ۾ وڃڻ جي اجازت ڏين ٿيون. تنهنڪري، جڏهن ته خبرون وڏي دوا جي شڪل بابت ٿي سگهي ٿي ،سائڊبارخبرن جي خاصيت شايد پوليس آفيسر کي پروفائيل ڪري ٿي، جيڪو هن رتوڇاڻ جي اڳواڻي ڪئي، پنهنجي خانداني زندگي، تعليمي پس منظر، يا شوقين بابت ڄاڻ فراهم ڪري، جنهن جو ڪو به سڌو سنئون تعلق نه آهي. پر شايد ناظرین لاءِ دلچسپ آهي.

خبرون ڪهاڻيون اڪثر پنهنجي طور تي بيٺيون آهن. پر فيچرز کي وڌيڪ پيڪنگ جي ضرورت آهي. توهان کي اهو ٻڌائڻو آهي ته توهان جي ڪهاڻي اهم ڇو آهي - ۽ ٻين ڪهاڻين کان وڌيڪ اهم آهي جيڪي جڳهه لاءِ مقابلو ڪري رهيا آهن.

اهم:

عام طور تي ميڊيا کي قائل ڪرڻ آسان آهي ته مادي استعمال کي روڪي وڃڻ يا غلط استعمال جي مسئلي کي روڪيندي هڪ خصوصيت ياانساني مفادواري نقطي کان سخت خبر وانگر. ان کان علاوه، فيچر ڪهاڻيون اڪثر وقت تي وڌيڪ ٺوس ۽ متوازن ڪوريج فراهم ڪنديون آهن ڇاڪاڻ ته وقت جي تياري لاءِ وقف ٿيندو آهي.

ميڊيا مهارت

ميجر ميڊيا

رسالي ۽ پهچ جي بنياد تي ميڊيا کيميجر۽ثانويطور  تي درجه بندي ڪري سگهجي ٿو.

ميجر ميڊيا:

o       ويي.ايڇ.ايف ۽ يو.ايڇ.ايف ٽيليويزن اسٽيشنون

o       روزانه اخبارون

o       مٿانهين درجه بندي واريون ريڊيو اسٽيشنون

o       ھفتيوار يا مھينوار  رسالا

 

ثانوي ميڊيا

1.     ڪيبل ٽيليويزن اسٽيشنون

2.     هفتيوار ۽ ماهوار اخبارون

3.      ڪاليج ۽ محدود حد تائين ريڊيو اسٽيشنون

4.      رسالن جي گهٽ گردش

5.      گھر ۾ خبرون، جهڙوڪ ملازم يا تنظيم نيوز ليٽر ڪمپيوٽر، جنهن ۾ انٽرنيٽ تي صفحا شامل ٿي سگھن ٿا يا ڪمپيوٽر بلينٽس بورڊ.

6.     هن فرق کي ترتيب ڏيڻ جي اهميت اها آهي ته اهم ۽ ثانوي ميڊيا اڪثر ڪري عملي جا مختلف نمونا، ڪوريج جا مسئلا  ۽ مختلف طريقا. انهن کي به ساڳئي انداز سان نه پهچڻ گهرجي.

مثال:

وڏي عملدارن سان گڏ ميجر ميڊيا عام طور تي شين تي پنهنجو اسٽاف چاهي ٿو ۽ اڪثر مواد جي ادائيگي کان ناراض ٿي ويندا آهن جيڪي اڳ پيڪيج ٿيل هوندا آهن. تنهن هوندي، ثانوي ميڊيا جيڪي خلا يا وقت ڀرڻ سان مختصر عملي وارا آهن گهڻو ڪري آرٽيڪلس يا رليز هلائيندا تهجيئن آهيگهٽ يا نه وري لکڻ يا تدوين ڪرڻ سان.

عام ۽ ٽارگيٽ ميڊيا

عام مارڪيٽ ميڊيا

ٽارگيٽ ميڊيا

عام مارڪيٽ ميڊيا = سامعين وسيع ۽ متنوع آهي.

*    وي. ايڇ.ايف، يو.ايڇ.ايف ۽ ڪيبل ٽيليويزن

*    ڪاميٽي گردش اخبارون

*    وڏيون ريڊيو اسٽيشنون

*    قومي يا علائقائيءَ رسالا

 

ٽارگيٽڊ ميڊيا = ناظرين تنگ، ٽڪيل

·        ريڊيو ڪيبل ٽيليويزن

·        قومي ۽ غير انگريزي اخبارون

·         قومي ۽ غير انگريزي ريڊيو اسٽيشنون

·        عام رسالا عام معلومات تائين معلومات حاصل ڪرڻ ۾ مددگار هوندا آهن. پر جيڪڏهن توهان واقعي ڄاڻو ٿا ته اهي گروهه جنهن کي توهان پهچڻ چاهيو ٿا، انهن جو ميڊيا استعمال ڪرڻ وڌيڪ مفيد ٿي سگهي ٿو جيڪو توهان جي مخصوص سامعين تي نشانو رکي سگهي ٿو.

ياداشت:  هر ميڊيا اداري جو اشتهار بازي وارو کاتو اڪثر ماڻهن جي معلومات تي مشتمل هوندو آهي جنهن جو هڪ ميڊيا دڪان پهچي ويندو آهي گهڻو ڪري اها عمر، جنس ۽ جاگرافيائي لحاظ کان مارڪيٽ جي حصن ۾ ورهايل هوندي آهي.

مثال:

نوجوانن جي لاءِ هڪ روڪٿام جو پيغام صبح جي اخبارن ۾ ضايع ٿي سگھي ٿو ڇاڪاڻ ته سمورن نوجوانن ۾ اخبار پڙهڻ وارو رواج عام طور تي گهٽ آهي. بهرحال، ساڳيو پيغام ريڊيو اسٽيشن تي نشر ڪيو ويو جيڪي نوجوانن جي سامعين لاءِ بنيادي طور تي پروگرام ڪندا آهن (13-21) ڪافي ڪامياب ٿي سگھن ٿا. هڪ روڪٿام جو پيغام هسپانين تائين پهچڻ جي لاءِ ممڪن طور تي هسپانوي ٻولي ۽ ٻولين جي اخبارن، ريڊيو اسٽيشنن، ۽ ٽيليويزن پروگرامنگ ذريعي عام مارڪيٽ ميڊيا جي ڀيٽ ۾ وڌيڪ اثرائتي نموني سان پيغام پهچايو ويندو هو، جيڪي خاص طور تي وائٹ، غير هسپانسي ناظرین تائين پهچائيندا آهن. هڪ اهم پاليسي مسئلي بابت پيغام شايد رايا جي اڳواڻن ۽ چونڊيل عهديدارن کي مؤثر طريقي سان ڪاروبار ۽ قانون جرنلز، مقامي اخبارن جي ايڊيٽوريل پيجز، عوامي ريڊيو ۽ سڀني خبرن ريڊيو پروگرامنگ جي ذريعي پهچائي سگهي.

اهو تسليم ڪرڻ ضروري آهي ته شرطن وارا وڏا ميڊيا ۽ عام مارڪيٽ ميڊيا مترادف نه آهن ۽ ثانوي ميڊيا لازمي طور تياقليتيميڊيا ناهي. ڪجهه ميڊيا جيڪي سامعين جي قسم جي بنياد تي عام مارڪيٽ جي درجه بندي کي مناسب سمجهندا آهن صاف طور تي سائيز ۽ پهچ جي لحاظ سان ثانوي ميڊيا آهن.

 

 Practical work carried under supervision of Sir Sohail Sangi, at Institute of Media & Communication Studies, University of Sindh, Jamshoro, Sindh Pakistan

  

Name: Bilal Mustafa Bughio

Batch: MMC/2K20

Roll No 16

Topic: Characteristics of Media Coverage Medium English

 

"Newsworthy" Stories

"Bad" News

For a journalist, the ideal story is one that attracts viewers, listeners, and readers. As was noted in the earlier unit on "challenges," newsworthy stories tend to be the ones that grip the audience. Often these are so-called "bad" news stories that cause feelings of shock, horror, revulsion, fear, anger, sadness, or prompt some sort of an emotional response. These can include exposes (particularly of well-known, famous or powerful people), demonstrations of unfairness or hypocrisy, tragic or unexpected illness, controversy and death.

The public tends to love bad news. As a result, negative stories usually have more news value to journalists than upbeat stories, unless the positive story is dramatic or truly unusual.

However, negativity in media coverage is not always a bad thing. Sometimes negative stories can serve to highlight important issues that relate to substance use/abuse problem prevention.

Find example of the kind of negative stories on drugs than can be used effectively to get an substance use/abuse problem prevention message across to the public. For example :

A series of exposes of drug use by operators of transit vehicles may include interviews with individuals who say that they began using alcohol, tobacco, and other drugs as teenagers. This could provide a "hook" for a program that offers prevention courses for teenagers to obtain coverage for its programs.

HOW DIFFERENT MEDIA APPROACH STORIES

It is important to recognize, however, that a story that may be newsworthy in one medium may not work as well in another.  

Television stresses its ability to get news to the viewer quickly and succinctly with visuals. Newspapers stress their ability to get a more in-depth story that can be read and reread.

EXAMPLES:

  • Fires, murders, and drug busts, because they are highly visual, often bump more "important" stories for television.
  • Easily identifiable personalities with distinctive voices are naturals for radio, as are stories that can take advantage of unique sound opportunities.
  • Lots of detail that can be depicted in a map, graph, or illustration is ideal for daily newspapers.
  • Great color photography accompanying a story with a relatively long shelf life is preferred by magazines.

GETTING THE MEDIA TO COVER MORE "GOOD" NEWS

Since substance use/abuse problem prevention is a positive response to a difficult situation, the challenge that faces many substance use/abuse problem prevention workers is how to interest mass media in positive stories about prevention as a balance to all the negative stories that focus on substance use/abuse.

Refer to newspaper. The trainer should refer participants to stories in the morning newspaper for specific examples of "good news" stories.

"Good" News (Show Transparency)

Many of the "good" news stories that are covered by mass media fall into the following general categories:

  • individual or group actions that are spectacular and quite out-of-the-ordinary;
  • something that began as bad news, but has developed a happy ending;
  • a positive story that can serve as a counterpoint to balance an overabundance of negative stories;
  • a routine story that can be told from a unique angle or in an unusual way.

Find  examples of these stories from y owour own communities.

Prevention specialists should always be on the lookout for stories that fit into one of these categories. Understanding the types of stories that editors, reporters, and columnists gravitate toward is an important first step in packaging substance use/abuse problem prevention stories in a way that meets the needs of your organization or coalition, and of the media as well.

It is important, however, to be balanced toward media organizations. Even if one radio station or newspaper consistently provides coverage that is more supportive of your organization or coalition and its issues, you should not appear to favor one media organization over another or you will create enemies. You should also not favor any medium over another, such as delaying the start of a news conference for a television crew when the print and radio media are already present.

News vs. Features  

Stories that run in the mass media—print and editorial—are generally characterized as either NEWS or FEATURES.

NEWS stories require quick and accurate gathering of facts that are compelling on their own while FEATURE stories require creativity in packaging information in a way that makes it interesting, even if it would not ordinarily seem newsworthy. The exact same story could be a NEWS or FEATURE depending on the time of year or possible national tie-ins for the media.

Understanding the difference between news and features is key to maximizing coverage.

NEWS:

  • 5 "W's"—who, what, where, when and why
  • What is happening or what just happened
  • Major impact on community or society
  • Generally written on a tight deadline
  • "Hard" is often used as an adjective for news. News stories are reported with the basic facts at the beginning so that the end of the story can be cut if necessary, based on limitations of space (print) or time (editorial). This is known as the "inverted pyramid."

FEATURES:

  • Impressions as well as facts
  • What is behind the news
  • Interesting items that are not "of the moment"
  • Tangential impact on community or society
  • Deadlines are generally more flexible
  • "Soft" is often used as an adjective for features.

Features frequently run in pre-allocated space or time. Therefore they can be handled more creatively, e.g., most important part of a feature might be at the end rather than the beginning.

Because of the space requirements, features generally run where and when time and space are not at a premium, e.g., on the early television news programs or in the back sections of newspapers.

Features tell you things that are interesting but that don't fit under the category of "news." Sometimes media organizations blur the lines and run what are called news-features. These are feature stories that are generally "pegged" to breaking news stories but allow the audience to get behind the headlines for a closer look. So while the news story may be about a big drug bust, the "sidebar" news-feature may profile the police officer who led the raid, providing information about his family life, educational background, or hobbies that has no direct relationship to the raid but might be interesting to the audience.

News stories often stand on their own. But features require more packaging. You have to tell why your story is important -- and more important than other stories that are competing for space.

IMPORTANT:

It is often easier to convince the mass media to cover substance use/abuse problem prevention from a feature or "human interest" perspective than as hard news. Also, feature stories often provide more thorough and balanced coverage because of the time devoted to preparation.

Media Specialization:

Major Media

Media can be classified as "major" and "secondary" based on reach and scope.

MAJOR MEDIA:

  • VHF and UHF television stations
  • daily newspapers
  • top-rated radio stations
  • weekly or monthly magazines.

Secondary Media

SECONDARY MEDIA:

  • cable television stations
  • weekly and monthly newspapers
  • college and limited range radio stations
  • small circulation magazines
  • In-house newsletters, such as employee or organization newsletters
  • Computers, which might include pages on the Internet or computer bulletin boards.

The importance in making this distinction is that major and secondary media often have different staffing patterns and different approaches to coverage issues. They should not be approached in the same way.

EXAMPLE:

Major media with extensive staffs generally want their own stamp on things and often resent the submission of materials that are too pre-packaged. However, secondary media that are short-staffed with space or time to fill will often run articles or releases "as is" with little or no rewriting or editing.

General and Targeted Media 

General Market Media 

Targeted Media 

GENERAL MARKET MEDIA = audience is broad and diverse

  • VHF, UHF, and some cable television
  • mass circulation newspapers
  • major radio stations
  • national or regional magazines

TARGETED MEDIA = audience is narrow, segmented

  • Narrowcast cable television
  • Ethnic and non-English newspapers
  • Ethnic and non-English radio stations
  • Specialty magazinesGeneral market media are useful in getting information out to the general public. However, if you know exactly the group that you want to reach, it may be more useful to use media that can pinpoint your specific audience.

Note: The advertising department of each media organization often has information on the number of people that a media outlet reaches. Often this information is divided into market segments by age, gender and geography.

EXAMPLES:

A prevention message designed for teenagers might be wasted in the morning newspapers since newspaper readership among all teenagers is generally low. However, the same message aired on a radio station that programs primarily to youth audiences (13-21) may be quite successful. A prevention message designed to reach Hispanics would probably be delivered more effectively through Spanish language and bilingual newspapers, radio stations, and television programming than by general market media that reach predominately White, non-Hispanic audiences. A message about an important policy issue might reach opinion leaders and elected officials most effectively through business and law journals, the editorial pages of local newspapers, public radio and all-news radio programming.

It is important to recognize that the terms major media and general market media are not synonymous and secondary media are not necessarily "minority" media. Some media that fit the general market category based on type of audience are clearly secondary media in terms of size and reach.

 Practical work carried under supervision of Sir Sohail Sangi

Department of Media and Communication studies University of Sindh, Jamshoro 

 


No comments:

Post a Comment