Saturday, July 25, 2020

Komal Khan ٖ لکٹ فیچر Translation 175 words short

Around
Subject line is wrong. it should have been with ur name like Komal Translation  OR Komal Translation feature.
Always write ur name with first letter capital. 
Do not send again

Name: ……komal khan.….….….   M.A previous…. 
Roll No ……28…..
Topic: …FEATURES it's types and how to write.. 
 Medium  …Sindhi…….. 
Words in original text…1609.…. Words in translation …1442.


FEATURES it's types and how to write



خصو صيتو ن ان جا قسم ۽ ان کي ڪئين لکجي 

خو صيتون اھي ھونديون آھن جيڪي ماڻھن جي دلچسپي جي باري ۾ ھجن جئين ته ڪھاڻيون 
ڪھاڻيون جئين ته ڪنھن جڳھ يا ماڻھو گھومڻ جي باري ۾ يا ڪنھن شخصيت جي باري ۾ يا فيشن ۽ فوڊ  ۽ راند ۽  صحت  جي حوالي سان اھي مضمون خصوصيتون لکڻ وارن لاء دلچسپ ھوندا آھن 
خوصوصيتن جا الگ الگ قسم ھوندا آھن ھڪ خوصوصيت اھا بي آھي جنھن ۾ اسان خبرن جي باري ۾ ڃاڻي سگھون ٿا ۽ اھڙيون خصوصيون ماڻھن ۾ دلچسپي بي پيدا ڪن ٿيون 
خوصيتون اھي ھجن ٿيون جيڪي اسليت تي مبني ھجن 

خصوصيت جا قسم

                                               شخصيت جي باري ۾ خصوصيت ,,  ضروري نه آھي ته اھا خصوصيت ھر ڪنھن کي پسند اچي ھي ان باري ۾ آھي ته ڪا شخصيت ڪئين بلندين تي پھتي ۽ ھڪ دلچسپ موضو آھي  اھا پڙھڻ واري کي گھراين ۾ ٿي وٺي وڃي اھا ھڪ عام خصوصي آھي

                                             ثقافتي  خصوصيت

                                               فلمي ستارا ۽ پوپ ستارا اج ڪلھ جي نوجوانن کي حوصله افزائي ڏين ٿا
ادا ڪاري ڪاميابي جون ڪھاڻيون ناڪاميون مزاڪيات اھيو سڀ خصوصيتن لاء ھڪ بھترين مواد ٿي سگھي ٿو

هاءِ ٽيڪ خاصيتون

جئين جئين دنيا ترقي ڪندي پئي وڃي روز بروز ڪمپيوٽر ۽ اڻي جي فيلڊ ۾ ۽ ميگزينس ۾ ان جي باري ۾ بي لکيو ٿو وڃي 


زندگي گزارڻ جون خصوصيتون 


فيشن ۽ نوا نوا ٽرينڊ جيڪي 
اسان جي زندگي ۾ ڏاڊي اھميت ٿا رکن ۽ ماڻھون مگزينس ۾ ان,کي تمام,دلچسپي سان,پڙھن ٿا.

سفر جون خصوصيتون 

ماڻھون سفر يعني الگ الگ ملڪن جي خوبصورتي الاھي پسند ڪن ٿا ان ڪري ھن خصو صيت کي بي دلچسپي سان ٿا پڙھن 

شوق جون خاصيتون:

 ماڻهن مختلف شوقين جو تعاقب ڪيو آهي ۽ تمام نن ڙيون غيرمعمولي صنفون مختلف شوقين ۾ دلچسپي جو ذائقو رکن ٿيون. اسٽيمپ گڏ ڪرڻ ، باغباني ، پڙهڻ ، ميوزڪ ، فوٽوگرافي عام شوق آهن پر ڪجهه غير معمولي شوق ، جهڙوڪ ڪلائوڊ ڏسڻ ، پکي ڏسڻ ، ليزرڊ کائڻ ، مکڻ گڏ ڪرڻ وغيره موجود آهن. هڪ شوقين خصوصيت لکڻ پڙهندڙن کي دلچسپ ڪندي آهي جيڪي غير معمولي شوق بابت ٻُڌائينديون آهن.

لاڳاپيل خاصيتون: اهي تعليم ، غربت ، بدعنواني ، نشي جي نشوونما ، عورتن جي مسئلن ، بي رحم متاثرن وغيره کي ٻرندڙ مسئلن کي ظاهر ڪرڻ جي طاقت رکن ٿيون. نقاشي ۽ گهڻو ڪجهه لکڻ واري مواد جو نقشو نظرانداز ڪري رهيو آهي.

ڪاروباري خاصيتون: مارڪيٽ تي هلندڙ دنيا سان روزانو بحران جي بوءِ ۾ ، ڪاروباري فيچر لکڻ سان ڪاروباري دنيا جي بصيرت جي هڪ جھلڪ ڏيڻ لاءِ هڪ پليٽ فارم مهيا ڪندو آهي. ڪاروباري ، خيالن ، موقعن ، مارڪيٽ رجحانات ، سي اي اوز جي چکر واري دنيا ، ڪاروباري ڏاڙهي ، اتحاد ، ٺٺوليون ۽ ٻين مختلف فيچرز کي ڳولها ڪرڻ چيلينج ۽ رپورٽرز کان وڌيڪ تيز ٿيڻ سان چيلنج رهيو آهي. ڪاروباري فيچر لکڻ ڪاروبار کي ڏسڻ لاءِ خاص اکين جي ضرورت آهي ـ پئسي جي پئسي جي فن جو اظهار!
• انساني مفادن جون ڪهاڻيون: هڪ انساني دلچسپي ڪهاڻي ڪنهن مضمون جي بي ادائيگي کي ظاهر ڪرڻ لاءِ لکي ويندي آهي يا هن جي عملي ، جذباتي ، يا تفريحي قدر.
• رجحان واريون ڪهاڻيون: هڪ رجحان ڪهاڻي ماڻهن ، شين يا تنظيمن جو جائزو وٺي ٿي ، جيڪي سماج تي اثر ڇڏي رهيون آهن. رجحان جون ڪهاڻيون مشهور آهن ڇاڪاڻ ته ماڻهو تازه ڪارن بابت پڙهي يا ٻڌي رهيا آهن.
• کوٽائي جون ڪهاڻيون: وسيع تحقيق ۽ انٽرويوز ذريعي ، تفصيلي ڪهاڻيون هڪ بنيادي خبر جي بنيادي خصوصيت يا خاصيت کان ٻاهر هڪ تفصيلي اڪائونٽ مهيا ڪنديون آهن.
• پس منظر ڏيڻ وارو: هڪ پس منظر ڪندڙ - پڻ هڪ تجزيو پيڪ سڏيو وڃي ٿو - خبرن ۾ موجوده مسئلن تي معنيٰ وڌائيندي انهن کي وڌيڪ سمجهائيندي. اهي آرٽيڪل هڪ سامعين کي نئون اطلاع ڏياريندا آهن ، اهو وضاحت ڪري ٿو ته هي ملڪ ، هي ادارو ، هي ماڻهو ڪٿي ٿي ٿئي جتي اهو هاڻي آهي

فيچر لکڻ تي وڌيڪ ۽ هڪ لکڻ واري تقريب جي پيروي ڪري سگهي ٿو جهڙوڪ ويلنٽائن ڏينهن ، استاد جو ڏينهن ، آزادي جو ڏينهن ، وغيره. صحت ۽ طب جي مسئلن تي لکڻ واري خاصيت ، سن جا نشان ليکڪ يا انگن اکرن وانگر جادو جا نمبر - علم نجوم ۽ شماريات. تاريخي خصوصيتن کي تاريخ جي پراڻن وقتن جي دائمي انچو ، تاريخ ، ڪهاڻين ، منفرد خوبين ۽ ٻين سان دلچسپ بڻائي سگهجي ٿو.

خاصيتون خبرون پھريائين پهچائڻ لاءِ ڪون ٿيون. انهن ۾ خبرن جا عنصر شامل هوندا آهن ، پر انهن جو بنيادي ڪم انسانيت ڏيڻ ، رنگ جوڙڻ ، تعليم ڏيڻ ، تفريح ڏيڻ ، روشن ڪرڻ آهي. اهي اڪثر ڪري اهم خبرون نوڪر ڪندا آهن جيڪي گذريل خبرن واري چڪر ۾ رپورٽ ڪيون وينديون هيون. خاصيتون:
• پروفائل وارا جيڪي خبر ٺاهن ٿا
• واقعن کي وضاحت ڪريو جيڪي خبر کي منتقل ڪن يا شڪل ڏين
• تجزيو ڪريو دنيا ، قوم يا ڪميونٽي ۾ ڇا ٿي رهيو آهي
• ناظرین کي سيکاريو ته ڪجهه ڪئين ڪجي
• زندگي گذارڻ جا بهتر طريقا تجويز ڪريو
• رجحانن جو جائزو وٺو
• تفريح ڏيو.

فيچر ڪهاڻيون لکڻ ۽ ترتيب ڏيڻ
• خاصيتن وارا ليکڪ گهٽ ۾ گهٽ ورتل پائرمڊ فارم استعمال ڪندا آهن. ان جي بدران ، اهي هڪ تاريخ لکي سگهن ٿا جيڪي مڪمل طور تي ڪلائميڪس ڏانهن اڏام ڪن ٿيون ، هڪ داستان ، پنهنجي ذات جي پهرين تجربن بابت هڪ مضمون يا انهن جي ميلاپ بابت. انهن جون ڪهاڻيون هڪ سلسلي سان گڏ رکجن ٿيون ، ۽ اهي گهڻو ڪري ختم ٿين ٿا جتي ليڊ شروع ٿي چڪو آهي ، اڪيلو ماڻهو يا واقعي سان. هتي خاصيتون ڪهاڻي کي منظم ڪرڻ ۾ هيٺيان قدم آهن.
• موضوع چونڊيو. موضوع هڪ عالمگير مقالي جي ٿيسز لاءِ ساڳيو آهي ۽ ان ٽڪراءَ کي اتحاد ۽ هم آهنگي فراهم ڪري ٿو. اهو وڌيڪ وسيع يا تمام تنگ نه هجڻ گهرجي. موضوع چونڊيندي ڪيترائي عنصر راند ۾ اچن ٿا: ڇا ڪهاڻي اڳي ٿي چڪي آهي؟ ڇا ڪهاڻي ڏسڻ وارن جي دلچسپي آهي؟ ڇا ڪهاڻي کي طاقت رکندي (جذباتي اپيل)؟ ڪهاڻي کي ڪهڙي رپورٽ ٿيڻ جي قابل بڻائي ٿي؟ موضوع سوال جو جواب ڏنو ، "تو ڇا؟"
• هڪ ليڊ لکو جيڪو ناظرين کي ڪهاڻي ۾ دعوت ڏئي. هڪ خلاصو فيچر لاءِ بهترين ليڊ نه هجڻ کپي. هڪ يا ٻن پيراگراف جا هڪ ليڊ بلاڪ گهڻو ڪري هڪ خاصيت شروع ڪري ٿو. ڪهاڻي جي خبرن جي عنصرن کي اڳڀرائي ۾ رکڻ جي بدران ، فيچر ليکڪ مزاج کي ترتيب ڏيڻ ، پڙهندڙن کي خوش ڪرڻ لاءِ ، انهن جي اندر دعوت ڏيڻ لاءِ پهرين ٻن يا ٽن پيراگرافن کي استعمال ڪندو آهي

پوءِ خبر جي پگ يا ڪهاڻي جي اهميت ٽئين يا چوٿين پيراگراف ۾ مهيا ڪئي وئي ، نٽ گراف. ڇاڪاڻ ته اهو اهو سبب بيان ڪري ٿو ته ڪهاڻي لکي پئي وڃي ، نٽ گراف - پڻ ”سو ڇا“ گراف سڏيو وڃي ٿو - هر فيچر ۾ هڪ اهم پيراگراف آهي. ڪهاڻي ۾ نٽ گراف وڌيڪ هجڻ گهرجي. پڙهندڙ کي 10 يا 11 واري پيراگراف تائين انتظار نه ڪرڻ کان اڳ ۾ جيڪو ٻڌائي انهن جي ڪهاڻي ڇا آهي.
• جسم اهم معلومات فراهم ڪندو آهي جڏهن ته تعليم ، تفريح ۽ جذباتي طور شاگردن کي موضوع جي حوالي ڪندو آهي. ختم ٿيڻ ڪهاڻي کي ويڙهيندو ۽ اڳين طرف واپس اچي ويندو ، اڪثر ڪري هڪ اقتباس يا حيران ڪندڙ ڪلائمڪس سان. هڪ خاصيت واري ڪهاڻي جي جسم جا اهم حصا پس منظر جي معلومات ، ڪهاڻي جو موضوع ، منتقلي ، ڊائلاگ ۽ آواز آهن.
• اهم پس منظر جي اڻ ڏيو. جيڪڏهن مناسب هجي ، هڪ پيراگراف يا ٻه پس منظر ، ڪهاڻي ۾ سامعين کي تازه ڪاري ڏيڻ لاءِ اعليٰ رکڻ گهرجي.
• واضح ، جامع جملو لکو. س  ڪهاڻي ۾ سڌو سنئون قول ، مشاهدو ۽ اضافي پس منظر کي دٻايو. پيراگراف لکجي سگھن ٿا يا اهميت جي ترتيب سان.
• ڏنڊ استعمال ڪريو. ڪهاڻي جي شروعات ، جسم ۽ نتيجي کي ڳنيو. ڇاڪاڻ ته هڪ خاصيت هڪ خبر جي ڪهاڻي کان عام طور تي هلندي آهي ، اها س ي ڪهاڻي ۾ هڪ موضوع ٺاهڻ ۾ اثرائتو آهي ، جيڪا جسم کي اڳڀرائي ۽ نتيجي تي ٿي. اهو سلسلو هڪ فرد ، هڪ واقعو يا هڪ ڪم ٿي سگهي ٿو ، ۽ اهو عام طور تي موضوع نمايان ڪندو آهي.

منتقلي جو استعمال ڪريو پيراگرافن کي عبوري لفظن سان گڏ ، پيراگراف ، ۽ سڌي سنئين لفظن سان ڳنectڻ منتقلي هڪ خاص خاصيت ۾ ڪيترن ئي ماڻهن يا واقعن کي جانچڻ لاءِ خاص طور تي ضروري آهي ڇاڪاڻ ته اهو هڪ اوزار هوندو آهي جيڪو ماڻهو يا موضوع کي ٻئي کان ٻئي طرف منتقل ڪرڻ لاءِ استعمال ڪندو آهي. منتقلي پڙهندڙن کي لکڻ کان جهرو ٿيڻ کان بچائيندي رهي ٿي.
• جڏهن ممڪن هجي ڊائلاگ استعمال ڪريو. فيچر ليکڪ ، افسانه نگار وانگر ، ڪهاڻي کي هلڪو رکڻ لاءِ اڪثر ڳالهين جو استعمال ڪندا آهن. يقينن ، فيچر ليکڪ گفتگو نه ٿا ڪري سگهن. اهي رپورٽ جي عمل جي دوران ان لاءِ ٻڌندا آهن. سٺي گفتگو هڪ ڪهاڻي ۾ سٺي مشاهدي وانگر آهي. اهو پڙهندڙن کي مضبوط ذهني تصويرون ڏئي ٿو ۽ انهن کي لکڻين سان ڳن يل رکي ٿو ۽ ڪهاڻي جي اهم رانديگرن سان.
• هڪ آواز قائم ڪريو. ٻيو اهم عنصر جيڪو هڪ خاصيت کي گڏ رکندو آهي آواز آهي ، هر لکندڙ جو ”دستخط“ يا ذاتي انداز. آواز ليکڪ جي شخصيت آهي ۽ ڪهاڻي ۾ رنگ  ۽ لطيفي جذباتي راءِ ڏيڻ لاءِ استعمال ڪري سگهجي ٿو. آواز کي ذيلي استعمال ڪيو وڃي (جيستائين توهان هيٽر ايس ٿامسن وانگر هن جو گهيراڻ نٿا ڪري سگهو!). خبرن جي لکڻين ۾ هڪ مخصوص آواز جي پڌري مداخلت کي گونزو صحافت چيو ويو آهي ـ هڪ غير ذميواري ، جيڪڏهن تفريح ، رجحان پرستن جي مطابق معاصر لکڻين ۾ رجحان.
• ڪنهن اقتباس يا سلسلي جي ڪنهن ٻئي حصي سان انجام ڏيو. ڪو خاصيت خبرن جي ڪهاڻي وانگر پيچري سگھي ٿي يا ان کي ڪلائميڪس سان ختم ڪري سگهجي ٿو. گهڻو ڪري ، هڪ خاصيت ختم ٿئي ٿي جتي اڳواٽ شروع ٿي ويو هجي ، هڪڙو ماڻهو يا واقعو سان.
The practical work is carried under supervision of Sohail Sangi, 
at Media and Communication Department, University of Sindh

No comments:

Post a Comment