Name:
Sarmad Hussain Mangi
Roll:
MMC/2K20/52 Batch:
M.A Previous
Topic:
Blog and Blog writing Medium:
Sindhi
Words in original text: 1645 Words in translation: 2027
Blog and blog writing
بلاگ ۽ بلاگ لکڻ
ويب لاگس ، يا بلاگ
، تمام گهڻي مقبول ٿي چڪا آهن جيئن انٽرنيٽ وڌيڪ ڳنڀير ٿي ويو. اهو لڳي ٿو ته هر ڪنهن جو پنهنجو بلاگ آهي ،
مشهور شخصيتن کان وٺي پادرين تائين استادن تائين ۽ ڪاليج جي شاگردن تائين.
بلاگ آن لائن لکندڙ تحريرن جو هڪ مجموعو آهي جيڪو ٻين ماڻهن
سان تجربن جي آگاهي ، تفريح يا حصيداري ڪرڻ لاءِ استعمال ڪيو ويندو آهي. بلاگ ، ڪتابن يا گهڻن ويب سائيٽس جي برعڪس ،
پنهنجي پڙهندڙن سان انتهائي لهه وچڙ ۾ آهن. اهو ناظرین بلاگ تي منحصر هوندو آهي. ڪجهه ماڻهو هڪ خاص سامعين لاءِ هڪ بلاگ لکندا آهن ، جيئن انهن جا گهر وارا ، شاگرد يا
چرچ گروپ. ڪجهه ماڻهو بلاگ لکندا آهن انهن
ماڻهن لاءِ جيڪي هڪ عام مفاد يا نظريي سان حصيداري ڪندا آهن. ٻيا ماڻهون دنيا ۾ ڪنهن کي به پڙهڻ لاءِ بلاگ
لکندا آهن ۽ انهن کي پرواه ناهي ته اهو ڪير ڏسندو آهي.
مقصد
۽ قسمَ هڪ بلاگ لکڻ جا ڪيترائي مختلف
مقصد آهن. ڪجهه ماڻهو ذاتي لکڻ جي لاءِ ان
کي استعمال ڪندا آهن ، جيئن هڪ جرنل يا ڊائري.
اهي پنهنجو خيال حصيداري ڪندا آهن ـ ڪڏهن ڪڏهن ذهن جي مڪمل طور تي بي
ترتيبي هلائي ڇڏيندا
آهن ـ هر روز جي بنياد تي ۽ پڙهندڙن کي ، جيڪي اڪثر دوست هوندا آهن ، انهن کي
پنهنجي ڏينهن جي زندگي جي باري ۾
اڻ ڏيندا آهن. بلاگ جو جرنل
قسم اڪثر ڪري سستا علاج جي سيشن جي طور تي استعمال ڪري سگھجي ٿو ، جتي ليکڪ هڪ شي
کي شيئر ڪندا آهن جيڪو انهن کي پريشان ڪري رهيو آهي ۽ دوستن کان انپ ۽ مدد حاصل ڪري
ٿو.
ڪڏهن ڪڏهن هڪ بلاگ
لکبو آهي ته ڪنهن خاص شوق بابت ، جبلن جي سائيڪل تي تجربن کي شيئر ڪرڻ ، ترڻ ، پراڻي
ڪارين کي بحال ڪرڻ ، يا ڪنهن به دلچسپي جي ڏي وٺ لاءِ. هن طريقي سان ، بلاگ نه رڳو معلوماتي ٿي سگهي ٿو
، پر اهو مدد ڪري سگھي ٿو ته ليکڪ نيٽ ورڪ ٻين ماڻهن کي ساڳئي مفادن سان.
ڪجهه بلاگ فطرت ۾
تعليمي آهن. ڊاڪٽر طرفان لکين بلاگ آهن جيڪي
مختلف بيمارين ، علامتن ۽ خبردارين جي نشانين بابت علاج جي آپشن تي بحث ڪندا آهن ،
يا صحت مند زندگي گذارڻ لاءِ ڪيئن. ٻارن
جي پالنا بابت اڻ ۽ تجويز ڪيل تجربن سان گڏ ڪيتريون ئي والدين والدين بلاگ موجود آهن.
ڪجهه بلاگ بلاگر جي نقطه نظر کان خبرن ۽ موجوده واقعن تي
بحث ڪندا آهن. اهي بلاگ عام طور تي هڪ
مخصوص سياسي انچو هوندا آهن ۽ عام طور تي اهي ماڻهو ساڳيا سياسي وابستگي سان پڙهندا
آهن. تازن سالن ۾ ، سياسي بلاگ وڌيڪ مقبول
۽ وڌيڪ اهم ٿي چڪا آهن. اصل ۾ ، اهي ڪڏهن ڪڏهن
پهرين آهن هڪ وڏي ڪهاڻيءَ کي ٽوڙڻ جي.
.
ڪاروبار ڪڏهن ڪڏهن
بلاگ ٿين ٿا جيڪي اهي گراهڪن ، سيڙپڪارن ، گراهڪن ۽ گراهڪن سان گڏ رابطي لاءِ
استعمال ڪندا آهن. اهي گهڻو ڪري ايندڙ
واقعن ، واڌاري ، مارڪيٽ جي رجحانن ، انهن جي پيشڪش ، خدمتن ۽ ڪاميابين بابت
لکندا. صرف اي ميل يا معلومات کي جامد ويب
پيج تي اڻ ڏيڻ
بجاءِ بلاگ کي برقرار رکڻ سان ، اهي پنهنجن پڙهندڙن کان بحث ۽ راءِ جي اجازت ڏين ٿا.
ڪجهه بلاگ ، جيتوڻيڪ
، نه خيالن کي آگاهي ڏيڻ ۽ ڳالهه ٻولهه ڪرڻ لاءِ آهن. اهي صرف تفريح لاءِ آهن. بلاگر مزي وارا مضمون پوسٽ ڪندا ، وڊيو ڪلپ ٺاهيندا
۽ ايجاد ڪندا ، شيئر ڪيو ميوزڪ ۽ ٻيو گهڻو ڪجهه.
ميوزڪ بلاگ موسيقي جي شوقينن ۾ تمام گهڻو مقبول ٿي چڪا آهن ، انهي حقيقت جي
ڪري ته ريڊيو ۽ ٽيليويزن گهڻي قسم فراهم نٿا ڪ.
لاگ ڪيئن لکجي
ڪو به “معياري” بلاگ
اچڻ وارو ناهي ۽ جيڪو اصل ۾ ڳڻيندو آهي اهو ڪيترو اثرائتو آهي توهان پنهنجي چونڊيل
ناظمن تائين اهي پيغام يا خبرون جيڪي توهان حاصل ڪرڻ چاهيندا.
ذاتي ڊائري کان وٺي ميگزين جي
طرز تائين ڪيترائي طريقا آهن ، جيڪي مؤثر طريقي سان استعمال ڪري سگهجن ٿا بلاگ-
سافٽ ويئر کي طاقتور پي آر ، مارڪيٽنگ ، يا آن لائن پبلشنگ جو اوزار بڻايو وڃي.
(1)عنوان تي رهڻ
راءِ عام طور تي قبول ٿينديون
آهن پر بلاگ ۾ موجود شين جو مواد سڀني کي هڪ عام موضوع سان تعلق رکڻ گهرجي. جيستائين توهان وٽ عقل ، مسخري يا مذموميت جي
لاءِ اڻ کٽ ڇڪ ناهي هوندي ، توهان جي پڙهندڙن جي اڪثريت انهي مواد ۾ دلچسپي رکندي
جيڪا هڪ خاص بيان ڪيل موضوع يا دلچسپي جي لوڻ ٻڌايل حصي سان واسطو رکي ٿي.
اڪثر پڙهندڙن کي
پرواهه نه هوندي ته توهان ناشتي لاءِ چيريوا کائيندا آهيو. اهي شايد ، انهي حقيقت ۾
دلچسپي وٺن ٿا ته سرڪا داغ ڪ ن ٿا ۽ ٽوائلٽ پيپر وارو رول وڏيون
سرنگون ٺاهيندا آهن
هڪ موضوع جي وضاحت ڪريو ۽ ان تي قائم رکو. انهي کي يقيني بڻائي سگهندي ته توهان دلچسپي
رکندڙ پڙهندڙن جو وفادار پيروي ڪندڙ بڻجو.
(2) معلوماتي هجڻ
وارو
جيڪڏهن توهان اهو تاثر
پيدا ڪرڻ جي ڪوشش ڪري رهيا آهيو ته توهان کي ڪنهن مخصوص صنعت يا شعبي بابتاڻ آهي ،
يقين رکو ته توهان خبرن تي موجوده رهندا آهي
جيڪڏهن توهان هڪ
پيداوار جي تائيد ڪري رهيا آهيو يا هڪ راءِ جو اظهار ڪري رهيا آهيو ، پنهنجي
حقيقتن کي جانچڻ جي پڪ ڪريو. تنهنجي شهرت
دائو تي آه.
جيڪڏهن توهان راءِ پيش
ڪري رهيا آهيو ، پنهنجي پوسٽ کي قابليت ڏيڻ جو يقين رکجو ، انهي کي واضح ڪيو ته
مواد صرف ايڊيٽوريل طور ارادو ڪيو ويو آهي
(3) پراڻي خبر نه آهي خبر آهي
جڏهن بلاگنگ هر روز هڪ
خشڪ ثابت ٿي سگهي ٿي ، اهو ضروري آهي ته پيش ڪيل معلومات موجوده ۽ صحيح هجي ، آرٽيڪل
لکندي يا ڪنهن شئي بابت بلبورڊ ڪندي جيڪو 6 مهينا اڳ ٿيو ، گهڻن جي دلچسپي نه
هوند.
پنهنجي سامعين کي ٻڌايو
ته مارٿا اسٽيورٽ کي سزا ملي ۽ هو جيل وڃي ويندو ، هن جي سزا پوري ٿيڻ کانپوءِ ماڻهن
توهان جي ڪالمن جي قيمت سوال ڪند.
(4)هڪ شيڊول تي عمل ڪريو
هڪ شيڊول ٺاهيو ۽ ان
تي قائم رهو. اڻڻ ته بلاگنگ وقت ۽ ڪوشش
جي ضرورت آهي ، غير حقيقي اُميدون نه ٺاهيو ۽ پهچائڻ جي قابل نه رهي.
ڪڏهن ڪڏهن ختم ٿيڻ
يا موڪل جو ڏينهن عام طور تي سمجھيو ويندو آهي پر پڙهندڙ واپس اچها ، پراڻو مواد ڳولڻ
وارا هوندا آهن ساڳئي مواد سان هڪ ٻئي بلاگ کي ڳولڻ وار.
روزانو بنيادن تي نوان بلاگ ۽ آر ايس ايس فيڊ ظاهر ٿي رهيا
آه.
جيڪڏهن توهان هڪ
سامعين ۽ هڪ ڪميونٽي کي ترقي ڪرڻ لاءِ سخت محنت ڪئي آهي توهانمواصلات جي گهٽتائي
جي ڪري انهن کي وڃائڻ نٿا چاهي.
(5)وضاحت ۽ سادگ
پنهنجيون تحريرون ۽
بلاگ جي داخلا صاف ۽ آسان سمجھو. ياد رکو
، ويب عالمي آهي ۽ اظهار ، محاورا ۽ مخففات هميشه ترجمو نٿا ڪ.
.ڪڏهن ڪڏهن ٿورڙي وضاحت ڊگهي رستي تائين ٿي ويندي
آهي
(6)لفظ سان مالا مال
جيڪڏهن توهان جي بلاگ جو
مقصد ڏسڻ ۾ واڌارو ڪرڻ آهي ، بلاگ جي عنوان سان لاڳاپيل ڪيٻي لفظ شامل ڪريو. دلچسپي کي راغب ڪرڻ لاءِ عنوان کي عنوان جي طور
تي استعمال ڪريو.
هر شيءَ پوسٽ کي هڪ لقب هئڻ گهرجي جيڪو انهي طرف ڌيان
ڇڪيندو پر پوسٽ سان اڃان به لاڳاپيل هوندو
.
.عنوان کي 10-12 لفظن کان وڌيڪ نه هجڻ گهرج
(7)مقدار جو معاملو
سرچ انجن جي توجه کي
متوجه ڪرڻ لاءِ ، توهان کي مواد ۽ مادي پيدا ڪرڻ جي ضرورت پوندي. هڪ سر لائن يا سادو جملو پڙهڻ وارن جي دلچسپي
کي وڌائڻ وارو ناهي يا سرچ انجڻ جي درجه بندي سان مدد ڪندو آهي. پراڻا بلاگ پوسٽون محفوظ ڪرڻ لاءِ پڪ ٿي ساڳي
مواد وارن مواد جو هڪ وڏو پورٽل ٺاهڻ لاءِ.
(8)فريڪوئنسي
پهريون ـ ماڻهوءَ جو
نقطو
پهرين فرد جي نقطه نظر جو واحد نقطو نه
آهي
مون کي
لازمي لازمي هجڻ گهرجي ، يا ٻي صورت ۾ پاسو ڪرڻ گهرجي. اهو پهريون ماڻهو جي مذمت ڪرڻ نه آهي ، پر اها
تجويز ڪرڻ گهرجي ته اها پهريان کان چونڊيل چونڊون نه هوندي
جيڪڏهن پهريون ماڻهو
توهان جي موضوع جي معاملي کي صحيح انداز ۾ رکي ، ان کي استعمال ڪريو. پر شايد سيڪنڊ- يا ٽيون-فرد وڌيڪ اثرائتو
آهي. پنهنجن اختيارن تي غور ڪريو
صلاح "صرف جيڪو
توهان اڻو ٿا لکو" اهو امڪان گهڻو ڪري ٿو ته توهان هميشه ساڳيون شيوناڻوانداز
.اعلى جملا سٺا آهن. ويب پڙهندڙن کي ديانت جو مطالبو آهي
. بيدار بيانَ
خطرناڪ آھن ، پر اھي توھان کي ماري ڪونه سگھندا
ـــ يا گهٽ ۾ گهٽ
توهان جي ٽريفڪ. سڀني جي هڪ راءِ هڪ يا ٻه
آهي. ليکڪ جو مقصد وضاحت آهي.
. غير واضح
احساسات ۽ خيالن کي غير واضح طور تي لکڻ نه گهرجي
. ٻه سائيٽس
تصور ڪريو هڪ ناقابل وضاحت وارو حس جي ساڳئي بيان
ڪجھ نئين پيش ڪيو
ڇا توهان معيار جو
مواد پيدا ڪرڻ جي ڪوشش ڪري رهيا آهيو ، يا ته صرف وقت کي قتل ڪري رهياآهيو. چونڊيل ڳن
يل ڊائريڪشن شايع ڪرڻ بدران ڌاڙن
کي ڳنيندا يا مڪمل راءِ پيش ڪن
فهم وفادار ۾ ، ذڪر ڪندڙ
کي پيشيور تنقيد نگار بيان ڪيو ويو آهي.
اھو ان تي سٺو آھي. ميوزڪ تنقيد
اها آهي جيڪا هو ڪندو آهي. پوءِ هو هڪ
آزاد ليبل شروع ڪري ٿو ۽ ڪجهه باصلاحيت ، دڪان بازار اسڪيٽ پنڪن جو هڪ ريڪارڊ ٺاهي
ٿو ، جيئن هن جي گرل فرينڊ چوي ، “دنيا ۾ ڪجهه نئون رک ”
ويب ميڊيا جو زبردست ٿنڀ آهي.
سائيٽن بابت سائيٽون آهن ، سائٽن بابت ميوزڪ آهن ، ۽ سائيٽن جي باري ۾ سائيٽون
آهن. ٻين ماڻهن جي ڪم کي استعمال ڪرڻ ۽
تنقيد ڪرڻ تي گهڻيون ويب لاگس ڌيان ڏينديون آهن ، ۽ اهو سڀ ري سائیکلنگ ۽ ٻيهر
تقسيم پنهنجي جڳهه هوندي آهي - هڪ تمام اهم جڳهه جيڪا اسان بعد ۾ نوٹ کریں گے۔ پر ڇو ڪجهه نئون نه ٺاهيو؟ هر روز ڪجهه آرٽيڪلز سان ڳن ڻ بدران ، هڪ لکو.
جديد شين جي نمائش ۽ بحث ڪرڻ بدران ، ڪجهه ڊزائين ڪيو. توهان کي تڪڙي عالمي اشاعت جو اهو مڪمل موقعو مليو آهي. شايع ڪريو!
دنيا توهان جي توهين آهي
‘
نهنجن
پڙهندڙن کي مزو ڏيو
جيڪڏهن
توهان پنهنجي زندگي مان هڪ احوال يا ڪهاڻي شيئر ڪرڻ چاهيو ٿا ، تصور ڪيو ته پڙهندڙن
کي اتي نه هو. ڇاڪاڻ ته اهي نه هئا. ”توهان اتي هجڻ گهرجي ها“ ڪڏهن به ڪو مذاق اڏائي
نٿو سگهي.
پڙهندڙن کي پنهنجا
تمنا ۽ قصا بيهاريندا آهن. اهي حقيقت ۾ ڪندا
آهن. ان ڪري کين سي ميگا الله ڏيو. بدران ، "پارٽي هڪ فساد هو!" يا “ا
مان اداس آهيان” ، احتياط سان
وضاحت ڪريو. تفصيل ڏيو پارٽيون ۽ ڊپريشن مڪمل طور تي سٺا لکڻ وارا
مضمون آهن. مثال طور ، عظيم گيٽسبي ٻنهي وٽ
ڪافي آهي.
.
ڪا به شيءِ هڪ سٺو
مضمون ٺاهي ٿي ، جيستائين توهان پنهنجو وقت ڪ ي ۽ تفصيل کي يڪدم ٻڌو ، ان کي گڏيو
۽ اصل ۾ هڪ ڪهاڻي ٻڌائي ، بجاءِ حقيقت جي سادي لسٽ پيش ڪرڻ جي. ڇا پڙهندڙن واقعي اڻڻ چاهيندا ته توهان ڪيترو بدبخت آهيو؟ ها. پر
اهي تفصيل چاهين پيا ، توهان جي ڪمري جي صحيح گند ، توهان هڪ هفتي ۾ ڇو نه ڇڏيو
آهي ، يا ڪنهن واقعي توهان جي دل ٽوڙيو آهي.
ون لائنرز ڪافي ناهن ٿيندا
ساڳي ئي وقت ، توهان وڌيڪ –اڻڻ نٿا چاهيو. سمجھ گھاٽو ٿي سگهي ٿي ، يا مزيدار ، يا دل کي ڇيڙڻ
وارو. يا سڀ ٽي
هڪ مايوسي جو احساس
آهي. سڀ ڪجهه مضحکہ خيز آهي. هم جنس پرست هجڻ مذاق آهي. سڌي ٿيڻ مذاق آهي. آمريڪن بنائڻ مذاق آهي. اهو شيون هڻڻ تي ٺيڪ آهي. سنگين حالتن يا جذباتن جي روشني ڪرڻ ۾ ڪا بي
عزتي يا نقصانڪار ٿيڻ نه گهرجي. ۽ صرف ڇاڪاڻ
ته ڪا شي مذاق آهي اس جو مطلب اهو ناهي ته ان کي روشن ٿيڻو آهي. مثال: ”جڏهن اغوا ڪندڙ کي انڌي عورت سڏيو ويو ،
ته هن ٻڌايو ته هو پنهنجي پٽ کي ٻيهر نه ڏسي سگهندي.“ ڪجھ بھترين مزاح نگاري بھتر آھي
و
ليکڪ هجڻ مزاحيه آهي.
پنهنجو پاڻ کي ڏا سنجيده نه وٺو
هڪ ٿلهي چمڙي آهي. جيڪڏهن توهان جي ويب سائيٽ ڪجهه بدترين ويب
شيطان جي حملي لاءِ سنگتي ٿي وئي ، ته آرام ڪريو.
توهان عوامي ٿي چڪا آهيو ۽ توهان کي معقول ۽ غير منطقي تنقيد ٻنهي جي توقع ڪرڻ
گهرجي. ٻڌئي ، ماڻهو. جيڪڏهن توهان هڪ حقيقي قابليت وارا آهيو ، ڪيترائي
ماڻهو موجود هوندا جيڪي توهان جي ڪوششن کي ساراهيو
The practical work is carried under supervision of Sohail Sangi,
at Media and Communication Department, University of Sindh
Blog and blog writing
Web logs, or blogs, have become increasingly popular as the
internet becomes more interactive. It seems that everybody has their own blog,
from celebrities to priests to teachers to college students.
Blog is a collection of online written posts
that are used to inform, entertain or share experiences with other people.
Blogs, unlike books or most websites, are highly interactive with their
readers. That audience differs depending on the blog. Some people write a blog
for a specific audience, such as their family members, students or church
group. Some people write blogs for people who share a common interest or
ideology. Other people write blogs for anyone in the world to read and they
don’t care who looks at it.
Purpose and kinds
There are many different purposes for writing a
blog. Some people use it for personal writing, such as a journal or diary. They
share their thoughts – sometimes completely random wanderings of the mind – on
a daily basis and keep the readers, who are often friends, informed about their
day to day life. The journal type of blog can often be used as a sort of cheap
therapy session, where the writers share something that is bothering them and
get input and support from friends.
Sometimes a blog is written to discuss a
specific hobby, sharing experiences about mountain biking, swimming, restoring
vintage cars, or whatever is of interest. In this way, the blog can not only be
informative, but it can help the writer network with other people with the same
interests.
Some blogs are educational in nature. There are
blogs written by doctors that discuss treatment options for different diseases,
symptoms and warning signs, or how to live healthily. There are countless
parenting blogs out there with tips and shared experiences about raising
children.
Some blogs discuss the news and current events
from the perspective of the blogger. These blogs normally have a specific
political slant and are usually read by people with similar political
affiliations. In recent years, political
blogs have become more popular and more important. In fact, they
are sometimes the first to break a big story..
Businesses sometimes have blogs that they use
for communicating with customers, investors, clients and potential clients.
They often write about upcoming events, promotions, market trends, services
they offer, accomplishments and more. By maintaining a blog rather than simply
putting the information in emails or on a static web page, they allow discussion
and feedback from their readers.
Some blogs, though, are neither to inform nor
communicate ideas. They are simply to entertain. Bloggers post funny essays,
create and embed video clips, share music and more. Music blogs have become
increasingly popular among music lovers, due in part to the fact that radio and
television do not provide a lot of variety..
How to
write Blog
There is no
"standard" blog approach and that what really counts is how effective
you are at communicating to your selected audiences the messages or news you
want to get across.
From personal
diary to magazine-style there are a lot of approaches that can be effectively
used to make blog-software become a powerful PR, marketing, or online
publishing tool.
1) Stay on
topic
Opinions
are generally accepted but the content of the items in the blog should all
relate to a general theme. Unless you have an uncanny knack for wit, humor or
cynicism, the majority of your readers will be interested in the content that
relates to a specific defined theme or loosely defined area of interest.
Most
readers won't care that you eat Cheerios for breakfast. They may, however, be
interested in the fact that vinegar takes out stains and that toilet paper
rolls make great wreaths.
Define
a topic and stick to it. This will ensure that you create a loyal following of
interested readers.
2) Be
informative
If
you are attempting to create the impression that you are knowledgeable about a
specific industry or sector, be sure that you stay current on news.
If
you are endorsing a product or voicing an opinion, be sure to check your facts;
your reputation is at stake.
If
you are offering an opinion, be sure to qualify your post, making it clear that
the content is intended as an editorial.
3) Old
news is not news
While
blogging every day can be a drain, it is important that the information
presented is current and accurate, writing an article or blurb about something
that happened 6 months ago, will not be of interest to many.
Telling
your audience that Martha Stewart was convicted and will be going to prison,
after her sentence is completed will make people question the value of your
columns.
4) Adhere
to a schedule
Create
a schedule and stick to it. Realizing that blogging requires time and effort,
don't create unrealistic expectations and be unable to deliver.
An
occasional lapse or holiday is generally understood but readers returning to
find stale, out-dated content are going to find another blog with similar
content.
New
blogs and RSS feeds are popping up on a daily basis.
If
you have worked hard to develop an audience and a community you don't want to
lose them due to lack of communication.
5) Clarity
and simplicity
Keep
your posts and blog entries clear and easy to understand. Remember, the web is
global and expressions, idioms and acronyms don't always translate.
Sometimes
a little explanation goes a long way.
6) Keyword-rich
If
the goal of your blog is to increase your visibility, include related keywords
in the title of the blog. Use the title as a headline to attract interest.
Each
item post should have a title that will attract attention but still be relevant
to the post.
The
title should be no longer than 10-12 words.
7) Quantity
matters
In
order to attract the attention of search engines, you will need to develop
content and substance. A headline or simple sentence is not going to generate
the interest of readers or help with search engine ranking. Be sure to archive old blog posts
to develop a large portal of similarly-themed content.
8) Frequency
First–person
point of view
First–person
point of view is not the only point of view.
I
should be necessary, or else avoided. This is not to condemn first person, but
to suggest that it needn’t be the default choice.
If
first-person perfectly suits your subject matter, use it. But maybe second– or
third–person is more effective. Consider your options.
The
advice “write only what you know” increases the likelihood that you will know
the same things forever.
Style
Declarative
sentences are good. Web readers demand pith.
Bold
statements are dangerous, but they won’t kill you.
Timidity
will—or at least your traffic. Everyone has a hazy opinion or two. The writer’s
goal is clarity.
Vague
feelings or ideas don’t have to be vaguely written.
Imagine
two sites with similar descriptions of an indescribable sensation.
Offer
Something New
Are
you attempting to produce quality material, or just killing time?. Instead of
publishing disconnected diversions connect the dots or offer a full opinion.
In
High Fidelity,
the narrator is described as a professional critic. He’s good at it. Music
criticism is what he does. Then he starts an independent label and produces a
record made by a couple of talented, shoplifting skate punks in order to, as
his girlfriend says, “put something new into the world.”
The
web is a tremendous hodgepodge of media. There are sites about books, sites
about music, and sites about sites. Plenty of weblogs center on consuming and
critiquing other people’s work, and all this recycling and redistribution has
its place—a very important place that we’ll make note of later on. But why not
make something new? Instead of linking to a few articles every day, write one.
Instead of showcasing and discussing the latest designs, design something.
You’ve got this absolutely batty opportunity of instant global publishing. Publish!
The world is your oyster!
Amuse Your
Readers
If
you want to share an anecdote or story from your life, pretend the readers
weren’t there. Because they weren’t. “You had to be there” never makes a joke
funny.
Readers
crave your anecdotes and stories. They really do. So give ‘em the whole
megillah. Instead of, “The party was a riot!” or “I’m depressed today,”
carefully explain why. Elaborate. Parties and depression are perfectly good
writing subjects. The Great Gatsby, for instance, has plenty of both.
Anything
makes a good subject, as long as you take your time and crystallize the
details, tying them together and actually telling a story, rather than offering
a simple list of facts. Do readers really want to know how miserable you are?
Yes. But they’re going to want details, the precise odor of your room, why you
haven’t showered in a week, or how exactly somebody broke your heart.
One–liners won’t suffice.
At
the same time, you don’t want to over–explain yourself. Understatement can be
thunderous, or humorous, or heartbreaking. Or all three.
Have
a sense of humor. Everything is funny. Being gay is funny. Being straight is
funny. Being American is funny. It’s OK to laugh at things. Making light of
serious situations or emotions doesn’t have to be disrespectful or hurtful. And
just because something is funny doesn’t mean it has to be light. Example: “When
the kidnapper called the blind woman, he told her that she’d never see her son
again.” Some of the best humor is heavy.
Being
a writer is funny. Don’t take yourself too seriously.
Have
a thick skin. If your site gets singled out for attack by some malicious web
devil, relax. You’ve gone public and you have to expect both rational and irrational
criticism. Listen, people. If you’re a genuine talent, there’ll be plenty of
people complimenting your efforts.
Practical work carried under supervision of Sir Sohail Sangi
Department of Media and Communication studies University of Sindh, Jamshoro